torsdag den 29. december 2011

tirsdag den 6. december 2011

Solnedgangen over Sydney og Operahuset.... Det var flot

Lige en af de mange flotte blomster ude i naturen.

Så laver vi julepynt.... Autocamperen bliver pyntet så flot op

Australien

Så spiser vi lige lidt frokost i vores seje autocamper..... Det er fedt. Nu har Alberte og Sebastian fået legekammerater med på tur. Christina, Noah og deres mor Lene rejser rundt med os indtil den 20 december. De kommer fra Californien, så måske kan vi lidt engelsk når vi kommer hjem.

På vej ind ind efter vi havde spottet delfiner, fik jeg lige lov til at styre båden.

Man kan da ikke andet end elske det dyr...

Australien

... Dejlige bløde koalaer. De er bare så nuttede!!! Men man skal være forsigtige, de har skarpe klør. Men denne var fredelig og tryg hos dyrepasseren.

.... Skønne kænguruer.... de er bare søde, bløde og kan hoppe hurtigt!!

Endelig kom vi tæt på kænguruerne.... De er SÅ søde

Australien

... På sejltur og vi så mange delfiner. der var en familie med en lille 3 dage gammel baby. Fantastisk.....

lørdag den 26. november 2011

Phuket

... Flot lyserød er krabben når den er kogt!! Og han spiste det hele...sejt!! Han ville også gerne have en hel hummer dagen efter.....

Sebastian valgte sin aftensmad.... Selvfølgelig den største krabbe... Flot og frisk var den....

fredag den 25. november 2011

Mai Hon Son

... Da vi skulle med tuk tuk... Sad der en hund på en scooter. Det synes Alberte var for sjov.... Gad vide om den ville med ud og køre... Med de skøre!!

Lige en tur i en sjov larmende tuk tuk!! (Thailands taxa) Dem må vi prøve at igen....

... Der er bare mange munke i Thailand. De set bare så rare ud....

Mae Hong Son

Vi besøgte det smukke tempel 'Wat Phra' på toppen af bjerget. Smukt sted med den skønneste udsigt!!

Chiang Mai

Alternativet til en klapvogn... Mange søde børn med deres smukke mødre.

Longneck kvinderne er meget unikke. Ringene om halsen og under knæet er meget tunge og forlænger deres hals..... Meget specielt!!

Sebastian lærte at skyde med slangebøsse.... Det har sjovt!! I landsbyen hvor vi overnattede, var der nogle drenge der havde ramt en fugl, den tog de med hjem og skulle spise. Det synes min mor ikke er en god ide hjemme!!

Chiang Mai

Vi besøgte en landsby hvor nogle af kvinderne havde STORE huller i ørerne!!

Elefanterne var også seje til at svinge med hoolahopringe.... Sjovt at se!!

De spiser bare meget de elefanter... Bedst var bananer og bambus pinde.

Chiang Mai

.... Man skulle passe på for elefanterne ville gerne kramme. Sebastian var modig... En af elefanterne tog hatten fra sin træner og gav Sebastian den på!! De var nogle drillepinde....

... Elefanterne spillede også fodbold, de skød hammer hårdt men ikke så gode til at score. Ej hvor vi grinede

Maesa elephant Camp,Chiang Mai

Så kom den lille familie op og ride på en stor sød elefant. Billy hedder han og er 32 år gammel. Så det skønneste elefant show... Glade elefanter!

Cave Lodge

Pat viste os et blad... Når man knækkede den, kom der saft ud og man kunne puste sæbebobler.... Sådan et træ vil vi gerne have i haven! Det bar sjovt....

... Efter den bedste morgenmd gik vi rundt i landsbyen. Pat fortale om krydderurter og kulturen i landsbyen. Blev hentet af John... Og kørt til Cave Lodge!

... Pat lavede den bedste morgenmad. Chokolade pandekager.... Mums!! Og mor elsker hendes Thaimad og mokka. Her er vi i landsby familiens køkken.

Cave Lodge

... Her børster vi tænder ude ved vandhanen!! Ungerne har lært at værdsætte det rindende vand hjemme meget mere nu!!

Vi vandrede op til en lille landsby.... Her overnattende vi hos nogle lokale. Dette er badet - vand fra tønden - og toilettet ved siden af. Landsbyen fik vand for et år siden.... Og kun koldt vand!!
Når vi skulle på toilette om natten, skulle vi ud og gå hen forbi grisene til toilettet!! Lidt spøjst synes Sebastian og Alberte.

torsdag den 24. november 2011

Cave Lodge

Så er vi på vej ind og se drypstestenshuler. Hulen er fuld af flagermus i loftet... Vi sejlede på lange bambusbåde ind i til de 3 huler....

søndag den 20. november 2011

Vandre og vandre i varmen. Godt vi havde masser af vand med....

Cave Lodge

... Et hus hvor de tørrede majsene.

Vi samlede blade til fiskene på vej tilbage. Vi så rismarkerne og majs... Det var uden for sæsonen lige nu.

Der var en del store edderkopper inde i hulen.... Deres øjne skinnende når vi lyste på dem!

Cave Lodge

Dette var nogle af de flotte sten vi så i hulen ...

Vi gik 1/2 time i skoven før vi kom til hulen. Indgangen var smal, mor kunne snart ikke kravle derind....haha
Det var lidt uhyggeligt derinde, vi havde lygter med for at se og det var mudret og glat. Men sejt at opleve

Cave Lodge

Pat og lokal mand (som viste os vej til drypstenshule) viser os et spil med sten, nedeved floden.

Pat laver en god sandwich til os.